upplev förvandlingen

nu är de äntligen helg igen! ikväll ska jag vara med MalinJ. Annars vet jag inte vad jag ska göra i helgen.
Kan berätta att mitt lilla äventyr till öland i sommar är ett jobb på ett pensionat. Jag ska göra lite allt möjligt. förutom trädgårsarbete. Ni som tror att en pensionat är ett ålderdomshem ni har helt fel. 


Vad är skillnaden mellan ett hotell och ett pensionat?
Den huvudsakliga skillnaden ligger i serviceutbudet. Ett pensionat måste kunna serva sina gäster med såväl rum som frukost, middag och avkopplande omgivningar.

Historiskt får man säga att hotellen tillhör stan och pensionaten tillhör landsbygden. Pensionat är ett helhetsbegrepp. När man kom till stan var hotellet val av boende. När man skulle ut på landsbyden var pensionatet ett val av resmål.

Så så ligger det till!


Sug och svälj, Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: malin

Åh vad kul! :-) Ska du åka själv?

Postat av: malin

haha shit modigt och kul ju :D okej vad bra de med lite sällis även om du kommer få mkt kompisar där nere :-) .. Hahah ja men de lär de väl krylla av ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: