du får passa dig som satan, för jag glömmer aldrig bort vad du gjort.

otillräcklig. rädd. hatisk. ensam. äcklig. ful. dålig. oförstådd. olycklig.

Kärlek. Är när två levande människor förälskar sig i varandra. Två stycken som bara
har ögonen för varandra, ställer upp när den andra håller på att falla. Flicka förälskad i pojke,
pojke förälskad i pojke, pojke förälskad i flicka eller flicka förälskad i flicka. I matematiken säger
man att ett plus ett aldrig kan bli ett, men så kan det bli i kärleken. Två människor blir till en.
Två människor, bara två.

När en av parterna, flickan eller pojken, när den går bakom ryggen på den andre. Då är det
tre inblandade. Då är det en konstig kärlek, en lögn. För mig är det de. Älskar man någon, så gör
man inte felsteg på fyllan eller älskar med en annan. Vad är det för kärlek? Det är inte kärlek,
det skulle förstöra dess betydelse om någon sa det. Det kallas otrogenhet. Otrogenhet är när någon
bedrar sin "älskade". Snesteg på fyllan, sms, tankar. Det finns mycket som kan klassas som det.
Det finns ingen definition på det hela. Jag sökte på flera sidor, men alla tycker olika. Det är fegt
att vara otrogen. Man har ingen stake i sig om man sårar någon annan på detta sätt. Då är det bättre
att vara ärlig från början om man är otrogen medvetet, eller berätta på en gång när man gjort ett
snesteg.  Kanske blir du förlåten, kanske inte. Men jävlar vad du ska kämpa för att gottgöra ditt stora
feta misstag. I alla fallen är det inte meningen. Ibland kan de vara den tredje parten. Men det är ändå
fel. På alla sätt och vis. Otrohet är inte okej.

Vill du att dina flickvän skickar vackra sms till andra killar?
Vill du att din pojkvän hånglar med någon annan på fyllan?
Vill du att någon du älskar och som du är i ett förhållande med har samlag med någon annan?
Fast det finns de som kommer överrens om frikort. Då kan varken jag eller du kalla det otrohet.
För då är det okej för båda parterna. Men gör man det under den andres ovetskap så är det inte
okej. Men jag personligen tycker det är fel att ge frikort. Kärlek, har man väl bara för varandra?
Sin egen kropp är bara den andres kropp, enligt mig. Ni får ha helt andra åsikter....

De orden som skrevs i början av inlägget. Jag lovar dig att det är så du känner dig om du blir
behandlad som otrohets-offer. Det finns säkert tusen ord till ni kan skriva till. Tankarna, känslorna
kommer sitta i ryggmärgen och skava. Länge, länge. De kommer att blekna bort, men komma tillbaka,
tyvärr. När du påminns om det. Ord, namn, låtar, det finns mycket som kan få det att komma tillbaka.
Du kommer att klara dig bra. Efter ett tag kommer du stå på benen igen. Men du kommer alltid ställa
dig frågan: vad gjorde jag för fel? Men du kommer lära dig med tiden att det inte är ditt fel. Du är bra
på ditt egna sätt. Även om du skulle vara en hemsk person ska du inte få bli behandlad på detta sätt.
Även om du inte är älskad längre, så ska du inte behöva stå ut med det.
Och ingen, absolut ingen ska få göra så igen mot dig. Du kommer ha svårt att lita
på folk. Du kommer ha svårt att se folk i ögonen. Du kommer ha svårt att se dig själv som en stjärna.
Men det kommer bli bra. Det finns inte bara idioter. Det finns fina människor. Det gäller bara hitta den
rätta personen. Men på alla miljoner i världen så finns det en person som passar dig. Ni två som blir en.

jag skäms. jag är rädd. jag känner mig otillräcklig. och jag har varit med om det.
jag insåg aldrig vad det skulle göra mot mig att ta tillbaka någon som sårat mig så hårt.
jag insåg inte då att jag inte tyckte det var okej. jag var kär. jag var blåögd. jag skulle
agera annorlunda idag. jag skulle dra direkt. jag tycker inte det finns några ursäkter.
jag tycker så idag.!

♥ / sandra

Kommentarer
Postat av: Sara

Får tårar i ögonen när jag läser detta..



För mig är otrohet det värsta man kan göra mot sin partner. Så länge den är vid liv. Det är en psykisk misshandel och jag kan inte förstå hur människor som säger att dom älskar andra har behovet att gå till någon annan. Det spelar ingen roll vad man gjort, om man ens gjort nåt. Ingen förtjänar att ens partner är otrogen!



Det finns ingen bortförklaring till att man är otrogen. Tror att vissa är det bara för att dom kan. För utmaningen och spänningen att ingen kommer på dom. Usch!



Du är stark Jessika som skriver om de, du kommer en dag att hitta den perfekta partnern som aldrig skulle vara otrogen mot dig!

Postat av: sandra

tack <3

Postat av: Sara

Trög ja är, där står ju ditt namn Sandra! <3

Postat av: jossie

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: