bonjour madame, merci, au revoir

Hej goddag vänner :)
Andra dagen i schweiz och det är jättebra här. Hörde att sverige har 10- grader, inte kul alls ju. Här är de lite varmare 10+. haha Men iallafall.

Imorse kom C ner och väkte mig och drog mig upp ur sängen, han ville leka med bilar. så jag följde med upp och lekte. Vi lekte ända tills J kom hem ifrån att ha lämnat H och F på skolan. Då när hon kom så tog vi på oss ytterkläder och gick till dagmamman lämnade C där.

Sedan åkte vi till Geneve, J skulle på lite äranden och till doktorn. Så jag gick om kring där i geneve alldeles ensam. men de gick bra, det var ungefär som att gå inne i stockholm, både i stan och gamla stan. Jag tänkte på en speciell grej det luktar jättemycket olika saker här, jättegott luktar det. Väldigt underligt. haha

När vi/jag hade gått omkring lääänge på stan så kom J tillbaka och då åt vi mat. De blev thaimat. haha Sedan gick vi och köpte ny vinterjacka till H. Det var tydligen behövligt. Efter det åkte vi tillbaka hem.

Vi kom hem, då packade jag upp alla mina kläder från väskan och la ner i lådor. Cs dagmamma kom hem med C då åkte vi bil ner till skolan. H och C skulle följa med J till doktorn och F skulle följa med mig hem igen. C fick ett anfall och grät och sket jättemycket, pga att han ville gå med mig. haha söööt!

När jag och F kom hem så gick vi ut på gräsmattan och spela fotboll ända tills det började regna då gick vi in och åt mellanmål.

Sedan kom en svenskgrannflicka över och lekte med F.

När alla hade kommit hem från alla olika aktiviteter. H hade gympa på kvällen. Så när hon kom hem så åt vi middag. Sedan kollade Jag, C och F på Lotta på bråkmakargatan, medans J hjälpte H med läxan.

Efter filmen bar jag upp C till rummet och läste för honom. Han somna som en stock!

J läste för F.

och jag läste för H, och kliade henne på ryggen.

Nu ligger jag här och ska snart sova.

Imorgon ska jag träffa svenska Aupairer som är här, ska bli kul :)

Vi hörs imorgon. Godnatt <3

Bilder från geneve.



Dåliga bilder pga att jag inte har systemkameran med mig :( men den följer med mig efter jul!! :D

Och förresten så ser jag frankrike härifrån!! :D Natti <33


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh det låter underbart :D!

Är lite nyfiken bara, varför får du inte skriva namnen? Fattar att man inte bör lägga upp bilder :). Men undra bara :d <3<3

Postat av: Cecilia

Du verkar ha det bra :) härligt att se! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: