Roliga historier

Eftersom att jag oftast brukar stå för skratten,
så ska jag nu bjuda på några roliga historier! ;)




"Vet du vad Finlands näst bäste skidåkare heter?"
"Hackihälinen!"

"Vad heter Finlands sämste boxare?"
"Ranta Runtiringen."

Det var två finnar, Nilsa och Pinnka, som gick in på en svensk bar.
Efter några öl var det dags att betala, varpå Nilsa gick upp till baren och sa:
"Jag drack två och Pinnka fyra."
"Då behöver du bara betala för 4, för det kostar inget att pinka" sa bartendern.
När han kom tillbaka till Pinnka sa han:
"Vilken tur du har Pinnka, du slapp betala"

"Vad heter Rinkebys nationalfågel?"
"Muckar du´va."



Alla barnen togs till fånga utom Dick,
han var för kvick.

Alla barnen applåderade åt trollkarlen utom Susanne,
för det var hon som försvann.

Alla barnen hade päls på vintern utom Eva och Rebecka,
dom  var näcka.

Alla barnen lekte i regnet utom Sixten,
han träffades av blixten.



Bellman gick till drottningen och sa att han slog vad om femtio kronor
att  drottningen hade ett födelsemärke på vänstra skinkan. På det svarade drottningen:
"Det var lättförtjänta pengar!"
Drottningen drog upp klänningen och drog ner byxorna.
"Nu förlorade du femtio kronor Bellman!""Ja det gjorde jag", sa Bellman,
"men titta i det där fönstret. Där står kungen - och jag slog vad med honom om tusen
kronor att drottningen skulle visa arslet för mig."

Det var Bellman som stod och hoppade på ett gatubrunnslock och sa 36, 36, 36, 36.
Då kom en polis gående och frågade Bellman vad han gjorde.  Sen frågade polisen om
han fick prova. Polisen ställde sig på locket och började hoppa och sa 36, 36, 36, 36.
Då drog Bellman undan locket så att polisen föll ner i brunnen.
Sen ställde sig Bellman igen på locket och hoppade och sa 37, 37, 37, 37.

När Bellman en gång satt på toa så hade han inget papper så han gick till nästa toa och undrade
om han kunde få lite papper, men där satt drottningen som sa:
"Den som inget papper har torkar sig med en siden lapp."
Då gick Bellman till nästa toa och frågade om han kunde få lite papper. Men där satt kungen som sa:
"Den som inget paper har torkar sig med en tusenlapp."
Då sa Bellman: "Den som inget papper har låter skiten sitta kvar!"



tack för mig / S

Kommentarer
Postat av: Sandra Lindholm

tro mig, det är roligare att skriva på andras, hihi! och för att du ska få tillbaka suget, så busar jag lite medan ;) <3<3

Postat av: Maria Andersson

Vad intressant dina poster är. kommer definitivt läsa dina poster igen! =) Hoppas du har en kul dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: