so sick

Hur känns hypoglykemi?

Hypoglykemi=lågt blodsocker kan ge ett eller flera av nedanstående symtom:

  • Blekhet - nej
  • Darrningar - JA
  • Svettningar - ja
  • Svaghetskänsla - JA
  • Hjärtklappning- JA
  • Hunger- JA
  • Oro- JA
  • Koncentrationssvårigheter- JA
  • Irritation- JA
  • Trötthet- JA
  • Synstörningar- JA
  • Nedsatt närvarokänsla-nej
  • Kramper-nej
  • Koma-nej

Men jag tror ändå inte att de är lågt blodsocker jag har för det står även; Vid intag av socker försvinner symtomen inom 10-15 minuter. fast sedan ska de komma tillbaka igen men jag har inte tänkt på ifall symtomen försvinner och sedan kommer tillbaka. men om de är så, så står det: Har man misstanke om hypoglykemi på grund av ovanstående symtom, som uppstår 3-4 timmar efter en måltid och som försvinner igen efter att man intagit socker, bör man kontakta sin läkare.

för alla er som vill läsa mer så kan ni gå in på http://www.netdoktor.se/traning-kost/?_PageId=425 så kan ni hjälpa mig att lösa min lilla "sjukdom".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: