insatsövning

igår hade vi insatsövningar på räddningsmedicinen, de va helt galet kul!
först så gick min grupp in till LTs byggnad, där vi låtsades att de va en brandstation. de fanns massa kläder osv. kläderna som fanns var våtdräckter, så då förstog vi att vi skulle ut och bada :p sen efter en stund så blev de larm, då skulle vi kasta på oss våtdräckterna och flytvästarna, sedan sprang vi ut till brandbilen som var utanför. vi åkte till ett ställe vid kanalen där vi såg att en gubbe låg i vattnet. jag och linnea fick paddla ut med en bräda liksom medans wille tog livbojen och simmade ut. när vi hade räddat rolle, som låg där ute så simmade han ut igen för att vi skulle få testa på att simma ut med livbojen, och då när jag slängde mig i vattnet så märkte jag att min våtdräckt var sönder så hela dräckten fylldes med iskallt vatten! :O
aa men iallafall, efter livräddningen i kanalen så gick vi till nästa station där vi skulle klättra ner för en sluttning och rädda en docka som hade ont i ryggen och svårt att andas. de va också as kul! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: