feelings

Känslor ger oss information om hur vi ska tolka sinnesintryck och signaler från vårt inre. Utan dem är det svårt för oss att veta hur vi ska göra i olika situationer.


När vi ser ormen eller hör explosionen känner vi rädsla och flyr för att inte bli skadade. Blomman däremot ger oss en känsla av välbehag och glädje. Vi kan tryggt närma oss den för att känna doften.


Men känslor kan ibland ge oss fel information. Vi är rädda för att flyga, trots att det är ett av de säkraste färdsätten. Vi feltolkar i vardagen och blir arga fastän människor vill oss väl. Det blir tydligt att vi inte alltid kan lita på våra känslor även om de är tydliga, starka och "känns rätt".

Mina känslor idag känns inte sådär jätte bra inför innebandyträningen(mötet). Men jag vet iallafall vilken känsla jag kommer att följa, eftersom de är den rätta känslan man ska följa eller brukar följa. men jag kan egentligen inte säga någonting förens jag vet om jag får välja eller om jag får nya förslag. /J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: