Söndagsmatch

Innebandy match mot Balrog, mitt gamla balrog, mina gamla lagkamrater, mina gamla tränare, mitt gamla matchställ, min gamla hemmaplan..
Kom till Botkyrka hallen ungefär 12.15 för att ha samling. kändes bra, jag var lugn och inte alls nervös.
sen började rebecka säga att hon var super nervös, och då började de även bubbla lite i magen på mig också.
men nerverna försvann rätt fort när vi började jogga i korridoren.
Kom ut på plan, börjar värma målvakt och allt vad man nu gör på uppvärming.. det som kändes lite skumt var att höra Timo, Kjelle och svempas röster på andra sidan. men så fort denny eller danne öppnade munnen så kändes det genast bättre. saknar tjejerna i balrog lite faktiskt.. men iallafall. matchen startade grymt segt och balrog gjorde första målet rätt snabbt och de satte igång nerverna igen. Bajen hade mycket boll medans balrog fick backa hem och vända på kontringar. Första perioden slutade 1-0 till balrog..
andra halvlek började och balrog tog vara på kontringarna dom fick och gjorde ett mål till. de blev nervöst på bajens bänk. Balrog som bara var 8 spelare, vi kanske underskattade dom lite och de har ju visat sig att det får man inte göra. senare i andra halvlek satt det äntlingen med spela från mig ner i hörn till emma och direkt pass tillbaka in mot mitten dit jag hade rört  mig och skott i mål. Skönt äntligen släppte det.. ännu senare i andra blev det straff till oss i bajen. jag satt på bänken och hör Danne säga mitt namn B1! jag ställer mig upp och går sakta ut på planen mot mittplan där bollen ligger. dommaren blåser och jag går fram ganska långt, låstsas skjuta men går till höger och lägger in bollen i mål med backhand. skönt.. där var vi med i matchen igen. efter första målet så rullade de bara på, de kom mål efter mål, men balrog var med i matchen ett bra tag till.
Matchen slutade sedan 5-9 till Hammarby! det var grymt skönt!

HA DET BRA NU alltså! Pussssssssss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: